CZECHS4MONTE.CZ

  • -

CZECHS4MONTE.CZ

Category : Nezařazené

Základ týmu pro Rallye Monte-Carlo Historique 2016 se při tomto projektu nepotkává poprvé. Premiérově to bylo na počátku devadesátých let, dnes už minulého století, při stavbě prvního společného soutěžního automobilu. Byla jím Škoda Octavia v provedení Touring Sport Super s rokem výroby 1963. Ivan Pistulka s Petrem Kolářem s ní soutěžili v letech 1993 – 1999 v soutěžích mistrovství ČR i na legendární Rallye Vltava. Po „oktávce“ následovala stavba čistokrevné „stodvacítky“, tedy Škody 120S Rallye. Tento vůz startoval koncem devadesátých let v M ČR a také jeho posádka okusila neopakovatelnou atmosféru Vltavské Rallye. V letech 2000 – 2004 se kromě pořadatelských zkušeností získaných v rámci ČMPR podařilo pod hlavičkou vlašimského prodejce vozů Škoda zrealizovat stavbu repliky Škody 130 RS. Po pětiletém intermezzu Ivana Pistulky s dieselovou Fabií a krátké pauze se „zdravé jádro“ rozšířené o nové posily schází znovu, opět nad škodovkou, tentokrát nad modelem Škoda 110 L Rallye a s nemalým cílem:

zúčastnit se prestižní světové klasické rallye v retro provedení – Rallye Monte-Carlo Historique 2016, tedy zdolat dva a půl tisíce kilometrů trati hvězdicové jízdy, bezmála tisíc kilometrů měřených testů a z co nejlepším výsledkem mezi třemi sty posádkami dojet do cíle v Monaku. Pokud se to týmu podaří, již samotné úspěšné dokončení náročné soutěže by mu přineslo jisté prvenství. Ani jedné z obou zahraničních posádek, které v letech 1971 (Juvberget – Slaererud)  a 1972 (Johansson – Johansen) zvolily pro start v Rallye Monte-Carlo českou „stodesítku“, se soutěž dokončit nepodařilo.