Proč to všechno?

Jak se zrodil projekt účasti týmu „czechs4monte.cz“ na Rallye Monte Carlo Historique 2016

Každý člověk má nějaké sny a touhy, které by si chtěl jednou splnit. U mě, právě tak jako u mnoha dalších motoristických nadšenců, to byla od prvních dětských krůčků fascinace automobilem. Když se pak asi v deseti letech přidala přímá konfrontace s automobilem soutěžním, bylo doživotně rozhodnuto. Přes městečko na Vysočině ve kterém jsem trávil dětství vedly trati nejedné automobilové soutěže, od regionálních Rallye Vysočina a Pal Rallye až k mezinárodním Rallye Vltava či Wiesbaden Rallye. Soutěžní speciály si mě podmanily na dlouhé desítky let dopředu a sen byl zřejmý, i když za doby normalizace ne úplně snadno splnitelný: odložit fotoaparát, se kterým jsem jezdil s mým tátou po automobilových soutěžích, a posadit se za volant soutěžního auta. Podařilo se to na počátku devadesátých let, kdy jsme po tří leté rekonstrukci vyjeli s historickou Škodou Octavia TS a účastnili se s ní několik let Mistrovství České republiky včetně pořadateli oprášené Historic Vltava Rallye. Postupem času se Octávie zdála pro další závodění neperspektivní a skončila důstojně v Muzeu sportovních vozů v Lánech. Po embéčku, Fordu Escort, Lancii Beta a Fiatu Uno přišel čas Fabie TDI. S naftovým speciálem jsme se od roku 2000 účastnili domácích soutěží včetně prestižní Barum rallye či Bohemia Rallye (dříve Rallye Škoda) a  v roce 2005 se stali Mistry ČR ve třídě D9 M ČR ve sprintrally.

Sportovní klání s automobily v jakékoliv podobě má stejně dlouhou historii, jako automobil samotný. Odvěkou mekkou soutěžních automobilů je Monte Carlo. S několika přestávkami způsobenými oběma světovými válkami nebo suezskou krizí je pořádána od roku 1911 nepřetržitě dodnes. A co může být větší výzvou pro amatérského závodníka, právě tak, jako před sto lety, než start v legendární automobilové soutěži Rallye Monte Carlo? Po zhodnocení všech možností, materiálních, finančních i jezdeckých jsme si odpověděli: Rallye Monte Carlo Historique. Od roku 1998 totiž pořádá Automobile Club de Monaco rallye pro klasické automobily vyrobené v letech 1955 až 1980. Soutěž určená pro značky a modely automobilů, které se v minulosti této rallye účastnily, a je organizována podle původního konceptu jako hvězdicová jízda, při které automobily ujedou stovky a tisíce kilometrů do centra soutěže a v okolí Monaka pak dalších bezmála 1200 kilometrů měřených testů. V roce 2016 bude uspořádán 19. ročník této soutěže. Vůz Škoda 110 L Rallye, který jsme pro účast v rallye zvolili,  by se v novodobé historii soutěže účastnil poprvé a zároveň by tak měl šanci poprvé být spatřen v cíli.

Každý člověk má nějaké sny a touhy, které by si chtěl jednou splnit. My chceme představit monackému knížectví a motoristickém světu nenápadnou škodovku, která, tak jak v Čechách vymizela z běžného silničního provozu, se zabydluje ve startovním poli domácích soutěží „historiků“, která je méně známou a méně populární předchůdkyní legendární Škody 130 RS, která má velké ambice, právě tak jako její posádka: spatřit cílovou rampu 19.ročníku Rallye Monte Carlo Historique 2016.

Pojedete s námi do Monaka? Připravovaný projekt Vám to umožní. Vaše firma, Vaše značka i Vy – můžete být u toho s námi. Prezentace, která je nedílnou součástí každého takového sportovního podniku, s tím počítá. Tvrdě bojovat a nevzdávat se, to je recept na splněné sny. To že bojovat budeme můžeme jistě slíbit, dokázali jsme už několikrát, že nápady, sny a touhy dokážeme zrealizovat.

 

Únor 2015

Ivan Pistulka